Ja, vad sjutton ska man börja med? Det finns ju hundratals olika!!! Hjälp! Jag blir galen….. Jag har ju ingen extern blixt och tänkte väl investera i en sån först och främst i alla fall. Tyvärr är inte plånboken så stor. Jag hittade en Nissin Di622 för 1499 kr och det är nog det billigaste jag sett. Jag har läst blixttest i Kamera och Bild och denna ska vara helt okej och ger ett jämnt blixtljus, inga mörka hörn. Så jag tänkte att det kunde vara något att börja med. Är det nån där ute som har provat denna?

Det är ju visserligen en väldigt enkelt blixt, men bättre den än ingen känner jag nu.

Fast helst skulle jag ju vilja ha en Canon Speedlite 430EX II, men för tillfället är den lite för dyr!

Senare vill jag göra en liten studio hemma också……men jisses, det finns så mycket grejor!!! Vad behöver man först??

